Coronavirus Günlüğü: İngiltere'de Harun TULUNAY'ın Maymunçiçeği Hastalığı İle Yaşadıkları

Bu Blogda Ara

İngiltere'de Harun TULUNAY'ın Maymunçiçeği Hastalığı İle Yaşadıkları

Kuzey Londra'nın Shoreditch kentinde yaşayan Harun, başkentin geri kalanı bir sıcak hava dalgasının ortasında olmasına rağmen, üşürken vücudunu sıcak tutmak için dört battaniyeye sarılmak zorunda kaldı . Çoğu arkadaşı hala doğduğu Türkiye'deyken Harun, arkadaşları ve ailesi olmadan tek başına yüksek ateş, üşüme ve kulaklarının altındaki ağrılı şişmiş bezlerle savaşıyordu. 
Acı çektiği


Kuzey Londra'nın Shoreditch kentinde yaşayan Harun, başkentin geri kalanı bir sıcak hava dalgasının ortasında olmasına rağmen, üşürken vücudunu sıcak tutmak için dört battaniyeye sarılmak zorunda kaldı .

Çoğu arkadaşı hala doğduğu Türkiye'deyken Harun, arkadaşları ve ailesi olmadan tek başına yüksek ateş, üşüme ve kulaklarının altındaki ağrılı şişmiş bezlerle savaşıyordu.
Acı çektiği yüksek ateşin bir yan etkisi olarak geçirdiği kırmızı ve beyaz bir döküntü geliştirmeye başladı.

Harun TULUNAY

İngiltere'de Harun TULUNAY'ın Maymunçiçeği Hastalığı İle Yaşadıkları

Bir adam , semptomlarını uzun süreli Covid ile karıştırdıktan günler sonra yüzünde korkunç lezyonlar fark ettikten sonra haftalarca maymun çiçeği hastalığına yakalandı.

Harun TULUNAY, geçtiğimiz günlerde koronavirüse yakalandıktan sonra Haziran ayının ikinci haftasında ateşi çıkınca hasta olduğunu ilk kez fark etti .
Ancak Covid testi negatif çıkınca ve ateşi 40C'ye yaklaşan sıcaklıklara ulaşınca alarm zilleri çalmaya başladı.


Virüs vakalarının çoğu hafif olsa da, 35 yaşındaki hasta hastanede acil tedaviye ihtiyaç duydu - ve kendi başına bir odada tecrit edildi.

Kuzey Londra'nın Shoreditch kentinde yaşayan Harun, başkentin geri kalanı bir sıcak hava dalgasının ortasında olmasına rağmen, üşürken vücudunu sıcak tutmak için dört battaniyeye sarılmak zorunda kaldı .

Çoğu arkadaşı hala doğduğu Türkiye'deyken Harun, arkadaşları ve ailesi olmadan tek başına yüksek ateş, üşüme ve kulaklarının altındaki ağrılı şişmiş bezlerle savaşıyordu.
Acı çektiği yüksek ateşin bir yan etkisi olarak geçirdiği kırmızı ve beyaz bir döküntü geliştirmeye başladı.


İki gün boyunca inanılmaz derecede hasta olduktan sonra aynayı kontrol edene kadar burnundaki küçük lezyonu fark etti.
Positively UK adlı cinsel sağlık kuruluşunun konuşmacısı ve savunucusu Harun, "Uyuyamadım ve 38 derecelik ateşle yanıyordum. Kızarıklık kırmızı ve beyaz olarak başladı, herhangi bir kabarcığım veya herhangi bir şey.

"Birkaç gün sonra aynada kendimi kontrol ettiğimde burnumda küçük bir lezyon fark ettim ama pek düşünmedim ve maymun çiçeği olabileceğine dair hiçbir fikrim yoktu.


"Akne ya da başka bir şey olduğunu düşündüm."

Cinsel sağlık alanında çalışan Harun, maymun çiçeği ve semptomları konusunda bilgiliydi, ancak hastalıkla en sık ilişkili olan aynı tür döküntü veya lezyonları görmediği için, kapmış olabileceği aklına gelmedi.

Vücuduna ne olduğundan emin olmayan Harun, tekrar daha iyi hissetmeye başlamasına yardımcı olmak için neler yapılabileceğini bilmek isteyen için korkutucu bir zamandı.

"Bir hafta boyunca ateşim ve ağrım değişmeyince arkadaşlarım çok endişelendi ve ben de 111'e ulaştım. Ateşim yükseldiğinde5-6 kez aradım ve her seferinde yaşadığım semptomları anlattım.


"Bu noktada ateşim o kadar yüksekti ki bayılıyordum ve hareket edemiyordum. Tekrar tekrar aynı sorular soruluyor - cevaplar hep aynıydı.

"Kötüleşirsen bizi ara dediler, ertesi gün her seferinde daha kötü oldum ve aradığımda cevap aynı oldu. Bu yüzden teşhisim çok gecikti ama onları suçlamıyorum."

Harun'un durumu kötüleşmeye devam edince doktoruna sevk edildi.

2016'da kendisine HIV teşhisi konmuştu ve başlangıçta, virüsle yaşayabileceği ve HIV'i başka kimseye bulaştırmayacağı anlamına gelen HIV ilacının çalışmayı bıraktığına dair endişeler vardı.


Harun'un cinsel sağlık kliniğiyle temasa geçmesi ve semptomlarının açıklanmasının yanı sıra burnundaki kızarıklık fark edildikten sonra maymun çiçeği testi yaptırılması önerildi.

Kendisini rahatsız eden şeyin ne olduğu hala belli olmadığı için, cinsel sağlık kliniğinde izole bir yol izledi, maske taktı ve burnundaki lezyonları kapattı.

Maymun çiçeği için test edildiğinde "daha önce onun gibi bir vaka görmediklerini" ve "belirtilerinin diğer insanlarda gördükleri gibi olmadığını" söyledi.

Harun, "Londra'da maymun çiçeği için test yapabilen sadece bir veya iki laboratuvar var ve olumlu bir sonuç alana kadar yapılacak bir şey yok.


"Çünkü bu durum hakkında çok az şey biliyoruz, insanlar bundan korkuyor. Acil servise gittim ve beni izole etmekten başka ne yapacaklarını bilemediler ve bana ağrı kesici verdiler."

Harun, kendi tükürüğünü yutamaz hale gelince, yemek yiyemez, sıvı içemez hale gelince hastaneye kaldırıldı ve ne olduğundan emin olmadığı ve tek başına yaşadığı için baş etmesi çok zor oldu.

Dedi ki: "Sadece bana ne olduğunu ve ne yapabileceğimizi bilmek istedim, yüksek ateşten ölmek istemedim - endişem neye sahip olduğumu bilmek değildi.

"A&E'ye gittikten sonra Homerton'dan sonuçları bekliyordum ve ateşim konusunda endişelenmeye başladım. İngiltere'de tamamen yalnızım, yanımda kimsem yok.

"Tükürüğümü yutamadım, içecek ve yemek yiyemedim ve telefonda bir hemşireye yalnız olduğumu, 999'un bile beni dinlemediğini, nereden yardım alabilirim diye ağladım.

Bu içerik Coronavirus Günlüğü tarafından derlenmiştir.